remedial teaching

Leerproblemen

Voor leerlingen met leerproblemen is het erg moeilijk om bij te blijven op school. Hoe hard ze ook hun best doen. Bij onze remedial teaching krijgen ze individuele ondersteuning op maat, zodat ze het tempo wél kunnen bijhouden.

Dyslexie

De meeste leerlingen die bij ons remedial teaching krijgen, hebben dyslexie. De scholen in de regio werken met het Protocol Dyslexie, maar dat biedt niet genoeg ondersteuning. In een klas van 25 à 30 kinderen kunnen leraren weinig individuele aandacht schenken aan dyslectische leerlingen.

Individueel

Remedial teaching bij het Studiecentrum Doorn is altijd individueel. Onze gekwalificeerde krachten hebben veel ervaring met scholieren met leerproblemen. Een gespecialiseerde docente verzorgt in de middag- en avonduren remedial teaching. Dyslectische leerlingen kunnen terecht bij onze gediplomeerde coach dyslexie.

Programma op maat

Het begeleidingsprogramma verschilt van leerling tot leerling. Onze vakkrachten stellen op basis van een telefonisch intakegesprek een programma op maat samen.

3 Maanden

Remedial teaching bieden wij alleen per ‘schoolperiode’ aan. Dat is een periode van ongeveer 3 maanden tussen twee schoolvakanties. Bijvoorbeeld: van de zomervakantie tot de herfstvakantie of van de herfstvakantie tot de kerstvakantie. De data en tijdstippen voor remedial teaching worden altijd in overleg gepland.

Meer weten over remedial teaching?

Bel directeur Roeland Schutte (0343 – 42 04 05) voor meer informatie of maak een afspraak. Hij is elke werkdag tussen 12.00 en 13.00 uur bereikbaar. Een mail sturen aan info@studiecentrumdoorn.nl kan natuurlijk ook.

Direct opgeven voor remedial teaching kan via onderstaande knop. Op onze website staat ook meer informatie over onze tarieven en algemene voorwaarden.

REACTIES VAN OUDERS:

Toen mijn eerste zoon na de basisschool aan het voortgezet onderwijs begon met mavo/havo advies, hebben we ervoor gekozen om gebruik te maken van het studiecentrum.

Hij is dyslectisch en gauw afgeleid. Het studiecentrum bood structuur en kennis van de methodes van het huidige onderwijssysteem. Hij leerde daar plannen van zijn huiswerk en er is gekwalificeerd personeel aanwezig om hem te helpen bij vragen en hem te overhoren. Een extra trigger is dat zodra hij klaar is, hij naar huis kan en vrij is om andere dingen te doen. Hij is opgeklommen tot havo niveau en heeft zijn diploma in één keer behaald.

Zo ook mijn tweede zoon, met ADD, kreeg het advies BBL/kader mee van de basisschool en ook hij gaat al drie jaar naar het studiecentrum. Hij is erg geholpen met de structuur en de ondersteuning. Met name het inplannen van zijn huiswerk, de uitleg en het herhalen van de theorie, heeft ervoor gezorgd dat hij mooie cijfers scoort en zich heeft opgewerkt tot mavo niveau. Daarnaast is hij blij als hij thuiskomt. Huiswerk af en tijd voor leuke dingen!